דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לעיצוב שולחנות אוכל בחג הפסח 

מאת    [ 24/03/2010 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2545 פעמים ]

כאשר מתחילים לחשוב על עיצוב שולחנות אוכל לחג צריך לשים לב למכלול הדברי, יש לחשוב על הצבעים, האביזרים המשלימים וכמובן הבדים ליצירת אווירה חגיגית לקראת פסח אספנו בשבילכם מספר טיפים לעיצוב שולחן החג:


    • הנושא - קודם כל חשוב לבחור נושא לעריכת השולחן כגון: ים, פרחים וכו' ולהתאים את הצבעים והאביזרים לנושא הנבחר. כמו כן, יש לחשוב על סגנון העיצוב של האביזרים השונים שיתאימו לנושא הארוחה. כמעט כל מוצר (כלי הגשה או אבזור לשולחן) ניתן להשיג בסגנונות שונים, כפרי בעל פיתוחים ודוגמאות, מודרני בעל קווים נקיים וכו' .
    • צבעים - לבחירת הצבעים משמעות רבה בעיצוב השולחן. צבעי השולחן משפיעים על החושים טרם הגשת המזון. על כן, רצוי לבחור בצבעים נעימים המשתלבים יחד כגון לבן חאקי וירוק בהיר כמו כן, כדאי לתת את הדעת לגבי סוג המזון המוגש: דג סלמון ורוד, לדוגמא, מתאים ביותר על צלחת לבנה או שקופה.
    • אלמנטים חוזרים - חזרה על אבזור מספר פעמים לאורכם של שולחנות אוכל יוצרת רושם חזק ומרשים גם אם הפריט החוזר על עצמו הינו פשוט כמו לדוגמא שורת נרות או סידורי פרחים קטנים.
    • פרחים - פרחים מעניקים תחושה חגיגית. סוגי הפרחים וצבעיהם מעניקים רושם מגוון להשלמת האווירה. ניתן להשתמש גם בפרחים מלאכותיים במחירים סבירים, שנשארים לאורך זמן. בנוסף, לצד זרי פרחים אמיתיים ניתן לשלב זרים אלטרנטיביים העשויים מחומרים מעניינים הקשורים לאווירת החג. למשל, זרי יבולים יבשים (פסח הוא חג הקציר) או זרי פרפרים מלאכותיים המודבקים על קיסמי עץ (פסח הוא גם חג האביב).
    • נרות - נרות יוצרים אוירה נעימה ומיוחדת וניתן ליצור בעזרתם סוגי אווירה שונים, הדבר תלוי בסוג התאורה, הצבעים והאווירה הסובבים אותם. ניתן להשיג נרות בצבעים, גבהים ועוביים שונים ברמות מחיר שונות. רצוי להשתמש בנרות שאינם מטפטפים.
    • טקסטיל - מוצרי טקסטיל כגון: מפה, מפיות וכריות מושב, מרככים את האווירה. בנוסף למוצרים אלו לעיטור השולחן ניתן להיות יצירתיים ולהניח פנל של וילון בתור מפה ו/או לשלב בין השניים, היות ושכבות תמיד יוצרות מראה עשיר ומעניין יותר.
    • אגוזים/חלוקי נחל- ניתן לרסס צבע על אגוזי אדמה או חלוקי נחל בהתאמה לצבעים המעטרים את השולחן.כמו כן, ניתן לכתוב על כל אחד מהם שם של סועד על מנת לסמן את מקומות הישיבה.
    • השראה מהמזון המוגש על בארוחת החג- ניתן לעטר את השולחן עם מרכיבים מארוחת החג. למשל: אם הארוחה מורכבת מפירות יבשים, ניתן להכין זרי פירות יבשים אשר יקשטו את השולחן או כל צלחת סועד. או אם נעשה שימוש בתבלין קינמון, ניתן לעטר את השולחן במקלות קינמון קשורים בסרט מעוטר.
    • אביזרים - בחירת אביזרים מקוריים לעיטור שולחן החג יוצרים עניין והומור : חבק מפית העשוי ידנית מחומר מעניין כגון מטבעות לתליית וילון, מצע מיוחד ודרמטי לצלחת כגון מראה ו/או מגש החוזר על עצמו לכל סועד, קופסת "הפתעה" אישית על כל צלחת, פרח/קישוט אישי, מסגרת תמונה ובה שם הסועד או אולי תמונה שלו/שלה וכדומה. כמו כן, אבזור בגבהים שונים יוצר רושם רב ודרמטי לשולחן. עם זאת, יש להיזהר מאבזור יתר שעלול להפריע לסועדים ומאבזור בגובה העיניים המסתיר את הסועדים הסובבים את השולחן. בנוסף, כאשר מאבזרים ורוצים ליצור אוירה ניתן להשתמש גם בכיסאות, בדפנות השולחן ובסביבה הקרובה על מנת להשלים את ה"סיפור". ניתן להשתמש, לדוגמא, בכיס בד לתליה על משענת הכיסא ולמלאו בפעילויות לילדים.
    • עיצוב מנות ארוחת החג-למנות האוכל תרומה רבה למראה הכללי של ארוחת החג. לכן, אם בכוונתכם להגיש לכל סועד מנה אישית בצלחת הקפידו לסדר את המזון בצלחת בצורה אסתטית ולקשט גם את הצלחת בקישוט עדין התואם למנה. למשל, עלים ירוקים, פרחים, זרדים ועוד.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב